lunes, 1 de junio de 2020

NATURAL AND SOCIAL SCIENCE ACTIVITIES (1st-14th June)

NATURAL SCIENCE
En el siguiente enlace podéis ver el documental y la canción de la unidad:

https://www.blinklearning.com/coursePlayer/librodigital_html.php?idclase=114377286&idcurso=1568150

Big questions
  1. HOW HAVE MACHINES CHANGED THER WORLD?
  2. WHY ARE MACHINES SO IMPORTANT?
  3. WHERE ARE THE LEVERS ON YOUR BODY?
  4. WHAT INVENTIONS DO YOU USE EVERY DAY

Table of contents
   1. Machines
     1.1 Simple machines: inclined plane, screw, pulley, wheel and axle, lever and wedge
     1.2 Complex machines
  2. Inventions
     2.1 Light bulb, aeroplane, compass, computer

Leer páginas 70 & 71






SOCIAL SCIENCE
En el siguiente enlace podéis ver el documental y la canción de la unidad:

Big questions
  1. WHAT DID THE ROMANS CALL THE IBERIAN PENINSULA?
  2. WHAT IS THE PHOENICIAN NAME FOR IBIZA?
  3. WHERE DOES THE MANE ESPAÑA COME FROM?
  4. HOW IS LATIN RELATED TO THE SPANISH LANGUAGE?
  5. WHO WAS THE LAST ROMAN EMPEROR?

Table of contents

1. Colonising peoples
    1.1 Phoenicians, Ancient Greeks, Carthaginians
2. Romans
3. The fall of the Roman Empire



Leer páginas 68,69,70 &71





Leer páginas 72 &73


Esta unidad es bastante complicada ya que comienza la parte de historia. Especialmente nos interesa que sepan quienes fueron los pueblos colonizadores de la Península Ibérica y cómo la caída del Imperio Romano marca el final de la Edad Antigua en el 476  d.C.





No hay comentarios:

Publicar un comentario