En el siguiente enlace podéis ver el documental y la canción de la unidad:
https://www.blinklearning.com/coursePlayer/librodigital_html.php?idclase=114377286&idcurso=1568150
Big questions
- HOW HAVE MACHINES CHANGED THER WORLD?
- WHY ARE MACHINES SO IMPORTANT?
- WHERE ARE THE LEVERS ON YOUR BODY?
- WHAT INVENTIONS DO YOU USE EVERY DAY
Table of contents
1. Machines
1.1 Simple machines: inclined plane, screw, pulley, wheel and axle, lever and wedge
1.2 Complex machines
2. Inventions
2.1 Light bulb, aeroplane, compass, computer
Leer páginas 70 & 71
1. Machines
1.1 Simple machines: inclined plane, screw, pulley, wheel and axle, lever and wedge
1.2 Complex machines
2. Inventions
2.1 Light bulb, aeroplane, compass, computer
Leer páginas 70 & 71
SOCIAL SCIENCE
En el siguiente enlace podéis ver el documental y la canción de la unidad:
Big questions
- WHAT DID THE ROMANS CALL THE IBERIAN PENINSULA?
- WHAT IS THE PHOENICIAN NAME FOR IBIZA?
- WHERE DOES THE MANE ESPAÑA COME FROM?
- HOW IS LATIN RELATED TO THE SPANISH LANGUAGE?
- WHO WAS THE LAST ROMAN EMPEROR?
Table of contents
1. Colonising peoples
1.1 Phoenicians, Ancient Greeks, Carthaginians
2. Romans
3. The fall of the Roman Empire
Leer páginas 68,69,70 &71
1. Colonising peoples
1.1 Phoenicians, Ancient Greeks, Carthaginians
2. Romans
3. The fall of the Roman Empire
Leer páginas 68,69,70 &71
Leer páginas 72 &73
Esta unidad es bastante complicada ya que comienza la parte de historia. Especialmente nos interesa que sepan quienes fueron los pueblos colonizadores de la Península Ibérica y cómo la caída del Imperio Romano marca el final de la Edad Antigua en el 476 d.C.
No hay comentarios:
Publicar un comentario